• VAPORS

    SELLA MONTSERRAT, ANTONI/RODRIGO ALHARILLA, MARTÍN ANGLE EDITORIAL GEOGRAFIA VIATGES Ref. 9788488811981 Ver otros productos de la misma colección Ver otros productos del mismo autor
    A principi del segle XIX el món dels velers, que havia dominat els mars des de temps remots, va començar a desaparèixer, deplaçat per les noves màquines de vapor. Màquines que aconseguien propulsar els vaixells a molta més velocitat, primer amb rodes de pales, després amb hèlixs. D'aquesta manera, e...
    Ancho: 240 cm Largo: 300 cm Pes: 250 gr
    Disponible en breu
    47,00 €
  • Descripció

    • Encuadernació : ePub
    • ISBN : 978-84-88811-98-1
    • Data d'edició : 01/11/2002
    • Any Edició : 2002
    • Idioma : Catalán
    • Autors : SELLA MONTSERRAT, ANTONI/RODRIGO ALHARILLA, MARTÍN
    • Nº de pàgines : 232
    • Col·lecció : PATRIMONI MARÍTIM
    • Nº de col·lecció : 1
    A principi del segle XIX el món dels velers, que havia dominat els mars des de temps remots, va començar a desaparèixer, deplaçat per les noves màquines de vapor. Màquines que aconseguien propulsar els vaixells a molta més velocitat, primer amb rodes de pales, després amb hèlixs. D'aquesta manera, els grans vaixells de vapor van ocupar els mars i van revolucionar la cultura de la navegació. Els ports de la Mediterrània també van canviar: molls i dàrsenes van créixer i el mar es va convertir en un espai universal de transport de persones i mercaderies.

    Aquest llibre mostra com eren i com funcionaven aquests vaixells i la història de les companyies navilieres que els van abanderar. Tot això il·lustrat amb l'extensa col·lecció de models de vapors que conserva el Museu Marítim de Barcelona, i amb una rica documentació fotogràfica que ens ajuda a entendre la importància de la navegació a vapor al llarg de dos segles.



    Antoni Sella Montserrat (Sitges, 1962)

    És antropòleg i periodista. Ha col·laborat en diaris i revistes -entre ells, «La Vanguardia», «El Periódico» i el setmanari «El Temps»- i ha treballat en gabinets de comunicació institucionals. És autor -sol o en col·laboració- de diversos llibres i publicacions de temàtica històrica «Els Falç de Mar», «Cinc mirades al Carnaval de Sitges», «Història de la Marina Catalana»-, biografies «Montserrat Mirabent. La meva gent»-, turisme i viatges «Les rutes del gust». Ha assessorat diverses exposicions i projectes culturals relacionats amb la història i la recuperació de la memòria oral.



    Martín Rodrigo

    Va néixer a Sabadell l'any 1968. es va llicenciar en Història i és doctor en Economia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Actualment és professor d'Història Contemporània a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. Ha publicat articles en revistes especialitzades i diversos capítols en llibres col·lectius. Ha estat becari del Banc d'Espanya, de la Fundació Caja Madrid i del Museu Marítim de Barcelona. La seva tesis doctoral va servir de base per al seu llibres Los marqueses de Comillas 1817-1925. Antonio y Claudio López, publicat per LID l'any 2001. També és autor del llibre Cases d'indians editat per Angle Editorial.

Aquest lloc web emmagatzema dades com galetes per habilitar la funcionalitat necessària de el lloc, inclosos anàlisi i personalització. Podeu canviar la seva configuració en qualsevol moment o acceptar els paràmetres per defecte.

política de cookies

Essencials

Les galetes necessàries ajuden a fer una pàgina web utilitzable activant funcions bàsiques com la navegació a la pàgina i l'accés a àrees segures de la pàgina web. La pàgina web no pot funcionar adequadament sense aquestes galetes.


Personalització

Les galetes de personalització permeten a la pàgina web recordar informació que canvia la forma en què la pàgina es comporta o l'aspecte que té, com el seu idioma preferit o la regió en la qual vostè es troba.


Anàlisi

Les galetes estadístiques ajuden als propietaris de pàgines web a comprendre com interactuen els visitants amb les pàgines web reunint i proporcionant informació de forma anònima.


Marketing

Les galetes de màrqueting s'utilitzen per rastrejar als visitants en les pàgines web. La intenció és mostrar anuncis rellevants i atractius per a l'usuari individual, i per tant, més valuosos per als editors i tercers anunciants.