Nathan Zuckerman torna a Nova York, la ciutat que havia deixat onze anys abans. En aquest temps, Zuckerman
no s'ha dedicat a altra cosa que a ser escriptor: sense veus que el destorbessin, sense mitjans de comunicació, sense
amenaces terroristes, sense dones, sense notícies, sense res més a fer que la seva feina i suportar l'envelliment.
Zuckerman camina pels carrers de la ciutat com un fantasma i aviat estableix contacte amb tres persones que trenquen la
seva solitud tan ben protegida. Implicat de sobte amb sentiments com l'amor, el dolor, el desig i l'odi, Zuckerman viu
un drama interior d'alta intensitat dramàtica. Emparentada amb algunes de les primeres novel"les de Philip Roth -la
comèdia melancòlica The Ghost Writer, el contrapunt entre realitat i imaginació de The Counterlife, els diàlegs
característics de Deception- L'espectre se'n va torna a l'estil i els temes incomparables de Roth, així com un pas
impressionant cap a una nova fase en el seu compromís insaciable amb la ficció.